Rabbi Shlomo Cohen
Poskim tell us that each of the Kolos of Shofar have a fixed length based on the unit of a Turmit. The Turmit is essentially the length of one ninth of a Teruah. Thus, every Ba’al Tokei’ah will have slightly differing lengths.
However, while there are really no maximum lengths for a Tekiah, and one may blow more than three Shevorim or more than nine Teruos, there are maximum lengths for individual Shevorim and Teruos.
תוספות מסכת ראש השנה פרק ד – יום טוב [דף כט עמוד ב]
וצריך ליזהר בשברים שלא יהא מאריך על כל אחד בפני עצמו כג’ יבבות של שלשה קולות כל שהוא דאם כן נעשה תקיעה ולא שברים
רא”ש מסכת ראש השנה פרק ד
לפי זה צריך ליזהר בשברים שלא יאריך על כל אחד בפני עצמו כשלש יבבות של שלש כחות כל שהוא *דאם כן יצאו מכלל שברים ונעשו תקיעה.
טור אורח חיים הלכות ראש השנה סימן תקצ
שיעור תקיעה כתרועה ושיעור תרועה כשלשה יבבות פירש”י ג’ כחות בעלמא כל שהוא ולפי זה צריך ליזהר בשברים שלא יאריך בכל שבר כג’ יבבות שהן ג’ כחות כל שהוא שאם כן יצא מכלל שבר ונעשה תקיעה שהרי שיעור תקיעה כג’ קולות של כל שהוא
שולחן ערוך אורח חיים הלכות ראש השנה סימן תקצ סעיף ג
(ז) י”א ששיעור תקיעה כתרועה, ושיעור תרועה כשלשה יבבות דהיינו ג’ כחות בעלמא כל שהוא והם נקראין טרומיטין; ולפי זה צריך ליזהר (ח) שלא יאריך בשבר כשלשה טרומיטין, (* <ב> וי”א דאין לחוש אם האריך בשברים קצת, ובלבד שלא יאריך (ט) ב יותר מדאי) (וכן נוהגין) (מרדכי והגהות אשירי פי”ט), שאם כן יצא מכלל שבר ונעשה תקיעה; וצריך להאריך (י) בתקיעה של תשר”ת יותר מבשל תש”ת, ובשל תש”ת יותר מבשל תר”ת; ומיהו אם מאריך הרבה בכל תקיעה אין לחוש, שאין לה שיעור למעלה; וכן בתרועה יכול להאריך בה כמו שירצה; (יא) וכן אם מוסיף על ג’ שברים ועושה ד’ או ה’, אין לחוש. וי”א ששיעור יבבא ג’ טרומיטין; ושיעור תרועה כשלשה יבבות, (יב) שהם ט’ טרומיטין; (יג) ושיעור תקיעה ג”כ תשעה טרומיטין, כתרועה; <ג> ולפי זה אין לחוש אם האריך קצת בשברים, וצריך להאריך בתקיעה של תשר”ת <ד> כשיעור (יד) ג י”ב טרומיטין. * ומי שלא האריך בתקיעה <ה> כשיעור הזה (טו) והאריך בשברים, לא קיים מצוה לא כמר ולא כמר
מגן אברהם סימן תקצ
והפוסקים כתבו דלכתחלה לא יאריך בשבר א’ כמו ג’ כחות ואיך כ’ הוא לכ”ע הוי ט’ כחות וצ”ע ואפשר דט”ס הוא
משנה ברורה סימן תקצ ס”ק ח
(ח) שלא יאריך בשבר – ר”ל שבר אחד דהיינו קול אחד לא יאריך כג’ טרומיטין דנעשה תקיעה. ובין בשברים של תש”ת ובין בשברים של תשר”ת צריך ליזהר בזה:.
ערוך השולחן אורח חיים סימן תקצ
אך לפי שיטה זו צריך ליזהר בשברים שלא יאריך בכל שבר כשיעור ג’ טרומיטי”ן דא”כ יצא מכלל שברים והוי כל שבר כתקיעה וג’ השברים הוויין ג’ תקיעות
ילקוט יוסף קצוש”ע אורח חיים סימן תקצ – סדר התקיעות והלכותיהם
ואין להאריך בשבר כדי תשעה טרומיטין ומעלה שיצא מכלל שבר והגיע לכלל תקיעה
Using an audio computer program, I blew a series of Kolos. A full set, Tekiah – Shevarim – Teruah – Tekiah, took, on average, three seconds. The 3 Shevorim took one second, while the 9 Teruos took one second. Thus, each Turmit averaged 0.111111 of a second. Let us round this down to 11/100 of a second or, more comfortably, to 1/10 of a second.
Thus, we see that a single Shever of more than 3/10 of a second is effectively a Tekiah and therefor Pasul.
As this is a very short amount of time, it is difficult for the Makrie to differentiate Kosher from Pasul Kolos.
At a guess, since most Ba’alei Tekiah that I’ve heard tend to blow Shevorim which are too long, I would be compelled to say the many, if not most people have never been Yotzei the Mitzva in their lives.